domingo, 3 de marzo de 2013

Carta al nostre interlocutor


Sr Jesús Moreno:
El Regidor Sr Vallejo, que ja ha rebut aquesta informació, el va anomenar a vostè , al darrer PLE Municipal de l'Ajuntament, (28-02-13) com a possible interlocutor per a resoldre els problemes del ciclistes urbans, en aquest moment acosats pels robatoris, com tothom sap per la informació que dona la premsa (Última Hora dels dies 16 i 20 de febrer ), la ràdio (Programa de la SER "Punto de encuentro" del 27 de febrer) etc...

Som usuària de l'IME des de 1983 i el passat 16 de gener vaig ser víctima del robatori de la meva bicicleta a l'aparcabicis del Polisportiu Germans Escales on som nedadora habitual, (adjunt denúncia) Vint dies ha tardat la Policía Nacional en visionar la càmera de gravació i deu més en donar el seu inform oral (Sr Oscar) de què la càmera és de mala qualitat i que està situada molt lluny de l'aparcabicis per la qual cosa només em podia dir que es veia (textual) un  "BULTO".

Idò, un bulto no va ser el autor del robatori que vaig  presenciar ahir 1 de març,  ante la mirada d' usuaris i personal de la instal·lació (Srta  Margalida Palmer).
 A les 14h. quan sortia amb la meva bicicleta actual, arribaven dos al·lots (un era un nin d' uns 11 anys) amb dos bicis "cutres" de rodes petites i es varen aturar just devora l'aparcabicis. Vaig trobar "raro" que arribassin tan tard i sense bosses o motxilles com tots els esportistes i vaig aturar-me a uns 50m bici en mà. En això apareix un tercer al.lot (que jo pensava era un usuari )i en un pis-pas tallen el cable de una bici sense sillin (la DDK blanca speedy Pro, del jove Jonathan Aristizábal) i se'n van tots tres, amb les tres bicis, sortint per la porta peatonal i agafant la direcció al carrer Indaleci Prieto.

 No sé com vaig estar tan torpe de no fer-los una foto i sobre tot de no segui-los amb la meva bicicleta. Tanmateix, sense seient molt lluny no podrien arribar, però em vaig quedar bloquetada, només els vaig escometre amb paraules en descobrir el que passava... Va ser un usuari que va veure tot des de la planta primera i va alertar a na Margalida i aquesta va avisar a l'agent de Tablisa encarregat de la seguretat ,que just -segons les seves paraules- estava fent una volta a l'edifici.

 Més bocabadat va quedar l'usuari afectat que ja baixaba la rampa amb el sillin i la tija a la mà. Quina situació més ridícula i més trist!. Jo el vaig facilitar el telèfon d'en Jesús el Policia de Barri de Son Gotleu (630710324) però en  tots aquests dies festius  ha estat desconectat. Vaig insistir al jove que anàs a fer la denúncia però -com tants de ciutadans- va posar cara de "no servirà per res". Esper ho hagi fet. 
En arribar a casa vaig cercar a internet els contactes electrònics dels policies de barri, els horaris d'atenció al públic, vaig cridar al 010. Tot inútil. Tothom en deia que el dilluns..... i jo pensava "on serà la bici d'aquí al dilluns"....

Esper que el Gerent del Polisportiu Germans Escales, Sr Paco Baena que em consta  està preocupat pel tema, sia capaç de proposar mesures més útils que la recomanació de comprar panys d'alta seguretat i ficar la roda delantera dins la instal·lació (en els 40 dies, des de que vàren posar el rétol només he vist en una ocasió, dos ciclistes que anaven plegats varen fer ús d'aquesta prerrogativa) Esper sincerament que després d'aquests continuats ataques a les bicis, aceptin la proposició dels usuaris des de fa molts d'anys, de pujar les bicis al vestíbul de  la primera planta. Desmontar la roda és engorrós i brut, es descentren els frens i s'ha de posar la bici amb el seient en terra per tornar-la equilibrar. Massa feina per mitja hora d'esport. Trist si no poguem assistir a fer esport sense fer servir el cotxe...si les bicicletes es consideren un mitjà de transport sostenible que beneficia a tothom per no contaminar i ser silencioses se les haurà d'ajudar en la seva vulnerabilitat...i adoptar mesures que garantitzen el seu ús. 
En la seguretat de que entre tots podem trobar solucions, lsi tenim voluntat de fer-ho.
Nati de Grado, del col·lectivo Massa Crítica i l'Associació Biciutat de Mallorca
Usuaria IME  2011 0300 0060 4926  002

No hay comentarios: